شیرفلکه برنزی ، شیرفلکه فولادی ، شیرفلکه غیرفلزی ، شیرفلکه استنلس استیل

شنبه 9 بهمن 1395
20:09
محمدحسین

در شیرفلکه برنزی با آلیاژ برنز (Bronze Alloy) از ترکیب مس با عناصری همچون قلع ، آلومینیوم ، منگنز و یا فسفر تولید می شود. ابتدا برنز به آلیاژ مس و قلع (Snn) گفته می‌ شد ولی اکنون به سایر آلیاژهای مس ( که درصد اصلی آن مس است ) مانند آلیاژ مس و آلومینیوم، مس و منگنز و مس و سیلیکون نیز برنز گفته می‌شود.

این آلیاژها خواص مطلوبی مثل استحکام زیاد، مقاومت به سایش و مقاومت خوبی به خوردگی در آب دریا دارند.

به واسطه این خواص برنز که در واقع آلیاژی از مس و برنج است باعث شده تا از این برنز جهت تولید شیرفلکه های برنزی برای موارد همچون آب دریا و یا شیرفلکه برنزی برای گاز استفاده کنند.

به طور اجمالی جهت توضیح بقیه جنس های شیرفلکه ها می توان از مشخصات شیرفلکه فولاد چكش خوار نام برد که مي توان به تحمل فشار بالا و مقاومت در برابر تنش و شُك اشاره نمود. بنابراين در چنين شرايطي از اين نوع فولاد در شیرفلکه استفاده مي گردد.

شیرفلکه فولادهاي آلياژي داراي تنوع گسترده تري هستند و براي دما و فشارهاي بالا و شرايط سخت تري نسبت به آهن، چدن و برنز در بدنه شيرفلکه ها مورد استفاده قرار مي گيرند.

شیرفلکه استنلس استيل اغلب براي آب شرب و سيالاتي كه خوردگي ايجاد مي كنند مورد استفاده قرار مي گيرد.

شیرفلکه های غیر فلزی از جمله شیرفلکه ترموپلاستیک نیز به سرعت جاي خود را در سيستم هاي يوتيليتي (سرويس هاي بخار، آب، هواي ابزار دقيق و ..) پيدا نموده و در جاهائي كه سيالات خورنده اجازه استفاده از متريال هاي متعارف را نمي دهند و يا هزينه استفاده از آن ها بالا مي باشد، ترموپلاستيك ها در شیرفلکه مورد استفاده قرار گرفت. بطور كلي شيرفلکه هاي پلاستيك تا دماي 120 درجه سانتيگراد و فشار 1035 كيلوپاسكال مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پمپ، قیمت پمپ، شیرفلکه، قیمت شیرفلکه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]